ZARZĄDZENIE NR 6/5/2004
ZARZĄDZENIE NR 6 / 5 / 2004
Burmistrza Miasta i Gminy w Dębnie
z dnia 18 lutego 2004 r.
w sprawie : powołania Rady Dyrektorów.
Na podstawie art. 31 oraz art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 08 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym ( tekst jednolity : Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591
z późniejszymi zmianami.
§ 1
Powołuje się Radę Dyrektorów jako organ doradczy i opiniodawczy Burmistrza Miasta i Gminy, której zadaniem jest badanie potrzeb oświatowych, wydawanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych, dla
których gmina Dębno jest organem prowadzącym.
§ 2
Rada działa w oparciu o Regulamin Pracy Rady Dyrektorów, który stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 3
Rada pracuje w składzie 5-osobowym wybranym spośród wszystkich dyrektorów szkół i przedszkoli, dla których gmina Dębno jest organem prowadzącym.
§ 4
Obsługę administracyjną Rady Dyrektorów powierza się Wydziałowi Oświaty, Kultury i Sportu - Urzędu Miasta i Gminy w Dębnie.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Burmistrz Miasta i Gminy
mgr inż. Piotr Downar
Załącznik do Zarządzenia nr 6/5/2004
Burmistrza Miasta i Gminy Dębno
z dnia 18 lutego 2004 r.
Regulamin Pracy Rady Dyrektorów
§ 1
Rada Dyrektorów powołana została zarządzeniem Burmistrza nr 6/5/2004 z dnia 18 lutego 2004 roku.
Rada Dyrektorów stanowi organ doradczy i opiniodawczy Burmistrza, a obsługę administracyjną prowadzi WOKiS UMiG.
Podstawowym zadaniem Rady Dyrektorów jest wydawanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania placówek oświatowych na terenie Miasta i Gminy Dębno.
Organem kierującym i reprezentującym działalność Rady Dyrektorów jest Przewodniczący a w zastępstwie Przewodniczącego sekretarz.
§ 2
Rada pracuje w składzie 5 - osobowym:
Członkowie Rady Dyrektorów są wybierani w wyborach tajnych.
Przewodniczący Rady Dyrektorów kieruje pracami Rady i reprezentuje Radę na zewnątrz.
Sekretarz organizuje pracę Rady i kieruje realizacją przyjętych zadań oraz prowadzi dokumentację posiedzeń Rady.
Członek Rady wykonuje zadania według podziału dokonanego przez Przewodniczącego oraz działania wynikające z działalności bieżącej Rady Dyrektorów.
§ 3
Rada pracuje zgodnie z przyjętym programem działania. Do realizacji poszczególnych projektów może być powołany zespół zadaniowy.
§ 4
Podstawową formą pracy Rady jest rozpatrywanie na posiedzeniu spraw należących do zakresu jej działania.
Przewodniczący zwołuje i ustala porządek dzienny posiedzenia, a w przypadku jego nieobecności -sekretarz.
W przypadku obrad posiedzenia Rady - oprócz spraw problemowych należy uwzględnić punkty:
przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia,
sprawozdanie z realizacji uchwał własnych.
O terminie, miejscu i porządku obrad posiedzenia Rady zawiadamia się wszystkich jego członków oraz inne osoby zainteresowane.
Członkowie Rady oraz uczestnicy posiedzenia plenarnego mogą zgłaszać Przewodniczącemu Rady wnioski o zmianę i uzupełnienie porządku obrad.
Wnioski w tych sprawach Rada rozpatruje na posiedzeniu.
§ 5
1. Posiedzenia Rady oprócz wymienionych w § 4 mogą być zwołane:
- na wniosek przynajmniej 3 członków Rady.
2. Wniosek powinien być uzasadniony. Wniosek powinien zawierać proponowany porządek
obrad. Posiedzenie powinno odbywać się w możliwie najkrótszym terminie, jednak nie
później niż w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku.
§ 6
1. Posiedzeniu Rady przewodniczy Przewodniczący Rady lub sekretarz.
2. Przewodniczący posiedzenia po otwarciu obrad stwierdza prawidłowość zwołania
posiedzenia oraz zdolność do podejmowania uchwał przez Radę, następnie odczytuje
porządek obrad i poddaje go pod głosowanie.
3. Po przyjęciu porządku obrad Rada rozpatruje poszczególne jego punkty.
§ 7
1. Przewodniczący posiedzenia udziela uczestnikom głosu w kolejności zgłoszeń.
2. Poza kolejnością przewodniczący posiedzenia udziela uczestnikom głosu w sprawach
formalnych, są to wnioski dotyczące w szczególności:
a) sposobu dyskusji,
b) zakończenia dyskusji,
c) sposobu głosowania.
3. Każdemu z uczestników posiedzenia przysługuje prawo zabierania głosu w sprawach
znajdujących się w porządku obrad oraz prawo do zgłaszania wniosków w tych sprawach.
4. Wnioski mogą być zgłaszane przez uczestników posiedzenia ustnie.
Przewodniczący posiedzenia może żądać formułowania wniosków na piśmie.
§ 8
1. Po zakończeniu dyskusji przewodniczący posiedzenia - w miarę potrzeby zarządza
głosowanie.
2. Kolejność głosowania nad projektami uchwał, wnioskami i ewentualnie do nich
poprawkami, ustala przewodniczący posiedzenia.
3. Do ważności uchwał Rady wymagana jest obecność 1/2 liczby członków Rady w tym
przewodniczącego lub sekretarza.
W przypadku potrzeby przeprowadzenia głosowania następuje ono w trybie jawnym,
zwykłą większością głosów.
§ 9
1. W przypadkach uzasadnionych wyjątkową pilnością sprawy - Rada może podejmować
uchwały i postępowania w drodze uzgodnienia stanowisk pomiędzy członkami Rady.
2. Uchwały i postanowienia podjęte w trybie określonym w ust. 1 powinny być podpisane
przez członków Rady z którymi sprawę uzgodniono.
3. Decyzje podjęte w trybie określonym w ust. 1 powinny być informacyjnie przedstawione
na najbliższym posiedzeniu Rady oraz wpisane do protokołu posiedzenia.
4. Uchwały podjęte przez Radę oraz termin i sposób ich realizacji są wpisane do rejestru
uchwał i zleceń - prowadzonego przez sekretarza Rady.
5. Na część posiedzenia, podczas którego Rada rozpatruje zarzuty i skargi, ewentualne
wnioski - zapraszane są osoby zainteresowane.
§ 10
1. Z obrad Rady sporządza się protokół w terminie 7 dni od daty posiedzenia. Protokół
podpisuje protokolant i przewodniczący lub sekretarz.
2. Protokół z posiedzenia powinien zawierać min. datę, godzinę rozpoczęcia i zakończenia
obrad, nazwiska i imiona osób uczestniczących / lub listę obecności / porządek obrad,
streszczenie wypowiedzi osób referujących sprawy i dyskutantów, treść podjętych uchwał,
wyniki prowadzonych głosowań oraz zgłoszone zastrzeżenia.
3. Prawo wglądu do protokołu przysługuje członkom Rady.
§ 11
1. Rada może upoważnić Przewodniczącego Rady lub jednego z członków Rady
Dyrektorów do podejmowania decyzji w sprawach nie wymagających kolegialnych
decyzji Rady przy równoczesnym określeniu rodzaju tych spraw i granicy upoważnienia.
2. Informacje o podjętych decyzjach w sprawach wymienionych w ust. 1 a omawianych
uprzednio na posiedzeniu Rady przedstawiane są na najbliższym posiedzeniu Rady.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Arkadiusz Mazepa | 12-05-2004 13:20 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 12-05-2004 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 12-05-2004 13:20 |