Czym jest metoda CAF 2006?
Wdrażanie metody CAF 2006
w Urzędzie Miejskim w Dębnie
Czym jest metoda CAF 2006?
Wspólna Metoda Oceny - CAF 2006 (ang. Common Assesment Framework)
jest narzędziem kompleksowego zarządzania jakością przeznaczonym dla jednostek administracji publicznej. Metoda CAF skupia się na przeprowadzeniu samooceny, identyfikacji obszarów doskonalenia oraz wprowadzaniu wymaganych usprawnień zarządczych. Jest to model całościowego przeglądu funkcjonowania instytucji z uwzględnieniem analizy wyników jej działalności oraz potencjału organizacyjnego, oparte
na założeniu, że osiągnięcie pożądanych rezultatów działań organizacji, obywateli / konsumentów, poszczególnych jednostek i całych społeczeństw zależy od jakości przywództwa, wpływającego na politykę i strategię instytucji, zarządzanie zasobami ludzkimi, działania w zakresie nawiązywania relacji partnerskich, zasoby i procesy.
Zgodnie z tą metodą, organizację poddaje się regularnie (średnio co 2 lata)
jednoczesnemu oglądowi z różnych punktów widzenia, w ramach całościowego procesu analizy wyników jej działalności. Model CAF dostarcza łatwego w użyciu narzędzia, dzięki któremu europejskie podmioty sektora publicznego mogą sięgnąć po techniki zarządzania jakością w celu poprawy wyników działalności.
Model zawiera dziewięć kryteriów, które odnoszą się do podstawowych obszarów organizacji, podlegających każdorazowo analizie podczas przeprowadzania samooceny :
kryteria POTENCJAŁU : Przywództwo, Strategia i planowanie, Pracownicy, Partnerstwo i zasoby, Procesy,
kryteria WYNIKÓW : Wyniki działalności w relacjach z obywatelami / klientami, Wyniki działalności w relacjach z pracownikami, Społeczne wyniki działalności, Kluczowe wyniki działalności.
Co umożliwia metoda CAF?
Ocenę funkcjonowania instytucji opartą na faktach (dowodach), wykorzystującą
zestaw kryteriów powszechnie stosowanych w jednostkach sektora publicznego w Europie, ustalenie, czy faktycznie uzyskano zakładany postęp,
uzyskanie spójności podjętych działań i konsensusu w sprawie kroków na drodze usprawniania działalności instytucji, uzyskanie spójności pomiędzy osiąganymi wynikami a działaniami wspierającymi (potencjałem),
wzbudzenie zainteresowania pracowników i skłonienie do zaangażowania w proces usprawnień, upowszechnienie doświadczeń w zakresie dobrych praktyk i dzielenie się nimi wewnątrz i na zewnątrz urzędu,
włączenie różnych inicjatyw dotyczących poprawy jakości w codzienną działalność urzędu, pomiar osiąganego wraz z upływem czasu postępu, drogą okresowej samooceny
Jak metoda CAF będzie wdrażana?
Wdrożenie metody CAF w Urzędzie Miejskim w Dębnie będzie
przebiegać w oparciu o 6 kroków doskonalenia organizacji :
Krok 1 : Organizacja i planowanie procesu samooceny
Krok 2 : Upowszechnienie informacji o procesie samooceny
Krok 3 : Utworzenie jednej lub więcej grup samooceny
Krok 4 : Organizacja szkoleń
Krok 5 : Przeprowadzenie samooceny
Krok 6 : Sporządzenie sprawozdania z wyników samooceny
Gdzie można uzyskać więcej informacji na temat projektu
wdrożenia metody CAF?
W ramach projektu na podstawie Zarządzenia Wewnętrznego 6/2010 z dnia 2 3 marca 2010 roku Burmistrz Dębna powołał Koordynatora CAF, oraz Zarządzeniem 7/2010 grupę samooceny w Urzędzie Miejskim w Dębnie.
Koordynator CAF będzie odpowiedzialny za nadzorowanie przeprowadzenia
samooceny w Urzędzie oraz dostarczanie informacji na temat realizowanego projektu.
Rolę Koordynatora CAF pełni Pani Anna Szymczyk, , e-mail : sekretarz@debno.pl
W skład Grupy Samooceny powołani zostali następujący pracownicy
Urzędu :
Pani Elżbieta Kotowska, Pani Iwona Pludra, Pani Izabela Kubiak-Mazepa, Pani Joanna Stąsiek, Pani Katarzyna Trybel, Pani Urszula Wawruszczak, Pan Marek Potyraj, Pani Anna Stańczak, którą w ciągu roku zastąpił Pan Jarosław Olobry.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Anna Szymczyk | 14-01-2011 10:00 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Anna Szymczyk | 30-06-2010 |
Ostatnia aktualizacja: | Anna Szymczyk | 10-02-2011 06:50 |