ZARZĄDZENIE NR 45/28/2004
ZARZĄDZENIE NR 45 / 28 / 2004
BURMISTRZA MIASTA I GMINY
z dnia 21 lipca 2004 roku
w sprawie : założeń do projektu budżetu na 2005 rok
Na podstawie art.52 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity z 2001 r. Dz.U.Nr 142 poz.1591 ze zmianami) Burmistrz Miasta i Gminy Dębno uchwala co następuje :
§ 1. Przyjmuje się założenia do przygotowania projektu budżetu Miasta i Gminy Dębno na 2005 rok w brzmieniu załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia .
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy , Kierownikom Wydziałów Urzędu Miasta i Gminy , Kierownikom jednostek budżetowych oraz Dyrektorom instytucji kultury , których organizatorem jest Rada Miejska .
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Burmistrz Miasta i Gminy
mgr Inż. Piotr Downar
|
Załącznik Nr 1 Do Zarządzenia Nr 45/28/2004 Burmistrza Miasta i Gminy Dębno z dnia 21 lipca 2004 roku |
ZAŁOŻENIA DO PRZYGOTOWANIA PROJEKTU BUDŻETU
NA 2005 ROK
Podstawą przygotowania projektu uchwały budżetowej na rok 2005 winien być wykaz szczegółowych zadań zaplanowanych do wykonania wraz z kalkulacją całkowitego kosztu ich wykonania .Wszystkie zadania winny mieć określony ilościowo i rzeczowo efekt , jaki w wyniku zaplanowanych środków zostanie osiągnięty .
Zasady ogólne
Prognozy dochodów własnych gminy. przy szacowaniu dochodów należy przyjąć następujące założenia :
podatek od nieruchomości - przyjąć wzrost o wskaźnik wzrostu górnych granic stawek podatkowych ,
podatek od posiadania psów - przyjąć wzrost o wskaźnik wzrostu górnych granic stawek podatkowych
stawki opłaty targowej - przyjąć wzrost o wskaźnik inflacji,
podatek od środków transportowych - przyjąć wzrost o wskaźnik wzrostu górnych granic stawek podatkowych,
podatek rolny - utrzymać udział % z 2004 roku w cenie żyta jaką ogłosi Prezes GUS ,
opłata eksploatacyjna - zgodnie z prognozą przedstawioną przez ZZGNiG ,
opłata administracyjna - utrzymanie stawek z roku 2004,
dochody wypracowywane przez placówki oświatowe - wprowadzone będą do budżetu w ciągu roku i przeznaczone na wydatki tych placówek , które je wypracowały
dochody wypracowywane przez OSiR - wprowadzone będą do budżetu w ciągu roku i przeznaczone na wydatki tej jednostki
pozostałe dochody własne - wypracowywane przez jednostki bądź wydziały wg ich
szacunków.
W pierwszej kolejności należy zabezpieczyć po stronie rozchodowej budżetu obsługę długu gminy : spłata rat kapitałowych pożyczek i kredytów ,zapłatę odsetek, zobowiązań finansowych wynikających z uchwał RM i zawartych umów.
Wyodrębnić środki do dyspozycji sołectw - wzrost o wskaźnik inflacji ,wielkość dla poszczególnych sołectw określić wg przyjętych zasad w 2004 roku , dodając dochody uzyskiwane ze świetlic i domów przedpogrzebowych.
Wyodrębnić środki dla sołectwa Barnówko - wg zasad określonych uchwałą RM,
Zabezpieczyć środki na dotacje dla stowarzyszeń i innych podmiotów na realizację zadań zaspakajających potrzeby społeczności gminy - utrzymać na poziomie roku 2004.
Wydatki bieżące (budżet operacyjny ) opracowywane będą w postaci zadań . Przy podejmowaniu szczegółowych decyzji odnośnie umieszczenia poszczególnych zadań w projekcie budżetu należy dać pierwszeństwo tym , które odpowiadają poniższym warunkom :
zadania własne obligatoryjne gminy ,
zadania rozpoczęte w roku ubiegłym lub wcześniej i wymagające kontynuacji dla uzyskania efektu ,
zadania , które relatywnie szybko spowodują obniżenie wydatków bieżących przez obniżenie kosztów utrzymania lub nakładów pracy , co pozwoli na szybki zwrot kosztów i potem oszczędności ,
zadania , których wykonanie spowoduje tworzenie nowych dochodów dla gminy ,
zadania , które zapewnią niezbędne usługi dla dużej liczby mieszkańców , w szczególności : gospodarki komunalnej , oświaty , kultury , kultury fizycznej ,
zadania , które mogą być wykonane przy wykorzystaniu prac interwencyjnych , robót publicznych ,
zadania , na które istnieje realna możliwość pozyskania dotacji bądź środków z innych źródeł ,
zadania o szczególnej randze społecznej .
Zasady kalkulacji środków na wydatki bieżące ( wydatki osobowe , opłaty mediów , usługi niematerialne , remonty , itd. ) należy oprzeć o założenia do konstrukcji budżetu państwa na rok 2005 .
O wskaźnikach makroekonomicznych na 2005 rok jednostki organizacyjne gminy i wydziały urzędu poinformowane zostaną w terminie do 5 września 2004 roku przez Skarbnika Gminy .
Z długu publicznego nie mogą być finansowane zadania bieżące .
Należy przestrzegać zasady , że żadne kwoty nie mogą być wprowadzane do budżetu po stronie wydatków , jeśli nie jest przygotowana kalkulacja kosztów i określony efekt rzeczowy jaki będzie miał miejsce po ich wydatkowaniu .
Sposób planowania zadań budżetowych jest uregulowany :
w załączniku nr 1 ”Instrukcja planowania zadań budżetowych przez wydziały Urzędu Miasta i Gminy Dębno”,
w załączniku nr 2 ”Instrukcja planowania zadań budżetowych przez jednostki organizacyjne gminy Dębno”,
w załączniku nr 3 ”Instrukcja planowania zadań budżetowych przez placówki oświatowo - wychowawcze” .
w załączniku nr 4 ”Instrukcja planowania zadań do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego” .
do Uchwały Nr.51/37/2000 Zarządu Miasta i Gminy w sprawie: wprowadzenia instrukcji do opracowywania budżetu gminy w formie zadań oraz Wieloletniego Programu Inwestycyjnego na dany rok .
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Arkadiusz Mazepa | 23-08-2004 13:05 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 23-08-2004 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 23-08-2004 13:05 |