Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Sprawozdanie z realizacji planu audytu w 2023 roku

S P R A W O Z D A N I E

Z WYKONANIA PLANU AUDYTU W 2023 ROKU

1. Jednostki sektora finansów publicznych objęte audytem wewnętrznym

Lp.

Nazwa jednostki

  1.  

Urząd Miejski w Dębnie w którym zatrudniony jest audytor wewnętrzny

  1.  

Ośrodek Pomocy Społecznej

  1.  

Warsztat Terapii Zajęciowej

  1.  

Ośrodek Sportu i Rekreacji

  1.  

Szkoła Podstawowa Nr 1

  1.  

Szkoła Podstawowa Nr 2

  1.  

Szkoła Podstawowa Nr 3

  1.  

Szkoła Podstawowa w Cychrach

  1.  

Szkoła Podstawowa w Różańsku

  1.  

Szkoła Podstawowa w Sarbinowie

  1.  

Szkoła Podstawowa w Smolnicy

  1.  

Przedszkole Nr 1

  1.  

Przedszkole Nr 2

  1.  

Żłobek Gminny

  1.  

Środowiskowy Dom Samopomocy

  1.  

Dzienny Dom „SENIOR PLUS”

 W ramach jednostki Urząd Miejski w Dębnie audyt przeprowadza się w wybranych wydziałach Urzędu:

Lp.

Nazwa jednostki

  1.  

Biuro Rady Miejskiej (BRM)

  1.  

Wydział Administracyjno-Prawny (AP)

  1.  

Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (GNiOS)

  1.  

Wydział Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej (GPiK)

  1.  

Wydział Realizacji Inwestycji (RI)

  1.  

Wydział Finansowo-Budżetowy (FB)

  1.  

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu (OKiS)

  1.  

Urząd Stanu Cywilnego (USC)

  1.  

Straż Miejska (SM)

  1.  

Wydział Planowania i Rozwoju (PIR)

  1.  

Centrum Wspierania Biznesu (CWB)

  1.  

Pełnomocnik Burmistrza ds. Patologii społecznych (PS)

 

2. Podstawowe informacje o komórce audytu wewnętrznego

LP

. Imię i nazwisko

Nazwa stanowiska

Numer telefonu

Adres poczty

elektronicznej

 

Wymiar czasu pracy(w etatach)

 

Kwalifikacje zawodowe

Udział w szkoleniach w roku

sprawozdawczym (w dniach)

 

1

 

Urszula Wawruszczak

 

Audytor

95 760 3004 wewn. 114

 

audytor@debno.pl

 

1

Studia + praktyka

Certyfikat CGAP nr 5161

Szkolenie QA

 

9

 

 

3. Przeprowadzone zadania audytowe w roku sprawozdawczym

 

LP

 

Temat zadania audytowego

Zadanie

zapewniające (Z)

albo czynność

doradcza (D)

 

 

Audyt

wewnętrzny

zlecony

Typ obszaru działalności,

w którym

przeprowadzono zadanie audytowe

 

 

Liczba audytorów

wykonujących

zadanie audytowe

 

Czas przeprowadzenia

zadania audytowego

(osobodni)

 

 

Powołanie

rzeczoznawcy

 

 

1

Zarządzanie kryzysowe

 

Z

NIE

Podstawowy

1

35

Zadanie zakończone

NIE

2

Ewidencja mienia Gminy (nieruchomości) i sposób ich wykorzystania     

Z

NIE

Podstawowy

1

35

Zadanie zakończone

NIE

3

Mobbing – postępowanie ze zgłoszeniem pracownika

D

NIE

Wspomagający

1

5

NIE

4

Zarządzanie ryzykiem

D

NIE

Wspomagający

 

1

7

NIE

5

Obsługa interesantów

Z

NIE

Wspomagający

 

1

30

Zadanie na etapie sporządz.sprawozdania

NIE

6

Udzielanie informacji i dostęp do informacji publicznej w tym BIP

Z

NIE

Wspomagający

 

1

20

Zadanie po przeglądzie BIP i e-obieg

NIE

7

Zarządzanie ryzykiem

Z

NIE

Wspomagający

 

1

15

Zadanie rozpoczęte, po przeprow.czynnościach doradczych Realizacja do k.maja pozwoli na uwzgl. oceny realizacji zad. w 2024r.

NIE

8

Zarządzanie zasobem mieszkaniowym Gminy

Z

NIE

Podstawowy

1

10

Zadanie w fazie realizacji.

NIE

9

Utrzymanie budynków użyteczności publicznej

Z

NIE

Podstawowy

1

30

Po zakończonych czynnościach sprawdzających, na etapie sporządzania sprawozdania

NIE

 

 

4. Wydane zalecenia lub opinie w ramach przeprowadzonych zadań audytowych

 

LP

 

Temat zadania audytowego

Zadanie

zapewniające(Z)

albo czynność

doradcza (D)

Efekty

przeprowadzenia

zadania

audytowego

 

Podstawowe zalecenia

lub opinie i wnioski

Ryzyka, do których odnoszą się wydane zalecenia

lub opinie i wnioski

1

Zarządzanie kryzysowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zalecenia

1. Dokonanie przeglądu regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania kryzysowego oraz ich aktualizację. Zaleca się wycofanie zarządzenia Burmistrza Dębna nr 121/30/2015 z dnia 8.10.2015 r. o utworzeniu Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Zarządzenia Burmistrza– szefa Obrony Cywilnej nr 3/2004 z dnia 10.05.2004r.

2. Aktualizacja i coroczny przegląd Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego i wprowadzenie go zgodnie z przyjętymi zasadami w Urzędzie czyli Zarządzeniem Burmistrza.

3. Dołożenie starań przy sporządzaniu analizy ryzyka do realizowanych zadań i przy sporządzaniu analizy ryzyka wykazywanie faktycznie występujących ryzyk i określenie sposobu reakcji na występujące ryzyka.

4. Skierowanie pracownika, któremu powierzono realizację zadań w zakresie zarządzania kryzysowego na szkolenie w zakresie powierzonych zadań.

5. Aktualizacja Regulaminu Organizacyjnego Urzędu z uwzględnieniem zmian w strukturze organizacyjnej, podległości służbowej Biura Zarządzania Kryzysowego oraz zmian funkcjonalnych, które zostały już wprowadzone,

 

6. Przegląd obowiązujących w Urzędzie wewnętrznych aktów prawnych. Coroczny przegląd jest obowiązkiem wynikającym ze standardów kontroli Zarządczej.

1.Ryzyko działalności

- regulacji wewnętrznych

 

 

 

2.Ryzyko działalności

- regulacji wewnętrznych

 

3.Ryzyko działalności

- kontroli zarządczej i funkcjonalnej

4.Ryzyko dotyczące zasobów ludzkich - pracowników

 

5.Ryzyko działalności

- regulacji wewnętrznych

- organizacji i podejmowania decyzji

6.Ryzyko działalności

- regulacji wewnętrznych

 

2

Ewidencja mienia Gminy (nieruchomości) i sposób ich wykorzystania

 

 

 

 

 

Z

 

 

 

 

 

Zalecenia

1.Przeprowadzenie analizy ryzyka ze wskazaniem faktycznych ryzyk zamiast obszarów ryzyka

 

2. Dokonanie przeglądu zakresów obowiązków pracowników i ich aktualizację.

 

3. Uzupełnienie ewidencji mienia zgodnie z obowiązującymi przepisami o budynki i lokale.

 

4. Coroczne uzgadnianie ewidencji zasobu nieruchomości gminy z zapisami ewidencji księgowej prowadzonej w Wydziale Finansowo Budżetowym.

5. Zamieszczenie informacji o Gminnym Systemie Mapowym na stronie BIP oraz opracowanie krótkiej instrukcji o możliwościach systemu i sposobie jego obsługi

 

6. Prowadzenie regularnych kontroli w zakresie wykorzystania mienia Gminy i ich dokumentowanie.

7. Uporządkowanie w systemie finansowo-księgowym ewidencji mienia przez wyksięgowanie zapisów nie stanowiących środków trwałych (remonty), przekazanie mienia trwałym zarządcom i inne drobne poprawki wskazane w sprawozdaniu

8. Opracowanie Instrukcji inwentaryzacyjnej z uwzględnieniem sposobu inwentaryzacji środków trwałych w tym nieruchomości, budynków, lokali i budowli.

1.Ryzyko działalności

- kontroli zarządczej i funkcjonalnej

2.Ryzyko działalności

- organizacji i podejmowania decyzji

3.Ryzyko działalności

- informacji

4.Ryzyko działalności

- informacji

 

5.Ryzyko działalności

- informacji

-wizerunku

 

6.Ryzyko działalności

- kontroli funkcjonalnej

 

7.Ryzyko działalności

- informacji

 

8.Ryzyko działalności

- regulacji wewnętrznych

 

3

Zamówienia publiczne na szkolenie kadry pedagogicznej w placówce oświatowej

 

D

 

Udział w Komisji w ramach czynności doradczych.

 

Ryzyko finansowe

- zamówień publicznych i zlecania zadań publicznych

4

Zarządzanie ryzykiem

 

 

D

 

Doradztwo dotyczące przeprowadzania identyfikacji i analizy ryzyka do realizowanych zadań.

Udostępnienie kierownikom wydziałów i pracownikom na stanowiskach samodzielnych podręcznika Ministerstwa Finansów „Zarządzanie ryzykiem w sektorze publicznym”

Ryzyko działalności

- kontroli zarządczej i funkcjonalnej

 

W tabeli umieszczono tylko zadania zakończone w 2023 roku

 

 

5. Przeprowadzone czynności sprawdzające w roku sprawozdawczym

 

LP

 

Temat zadania audytowego, którego dotyczą

czynności sprawdzające

Czas przeprowadzenia czynności sprawdzających

(w osobodniach)

Liczba audytorów wewnętrznych przeprowadzających

czynności sprawdzające (w etatach)

1

Monitorowanie  w zakresie wydanych zaleceń do zadania

„Zarządzanie kryzysowe”

2

1

2

Monitorowanie  w zakresie wydanych zaleceń do zadania „Prowadzenie spraw kadrowych”

2

1

3

Monitorowanie  w zakresie wydanych zaleceń do zadania

„Prowadzenie spraw BHP i p-poż. w szkołach”

2

1

 

6. Niezrealizowane zaplanowane zadania audytowe

 

LP

 

Temat zadania zapewniającego lub przedmiot

czynności doradczej

 

Zadanie zapewniające (Z)

albo czynność doradcza (D)

 

Przyczyna niezrealizowania zadania zapewniającego lub

czynności doradczej

1

Zapewnienie ciągłości działania Gminy

 

Z

Zadanie nie rozpoczęte, przeniesione do planu na 2024 rok ze względu na brak opracowania nowego planu zarządzania kryzysowego zaleconego po audycie „Zarządzanie kryzysowe” co spowodowałoby wskazanie tych samych rekomendacji w kolejnym zadaniu

2

Prowadzenie spraw kadrowych - UM Dębno

Z

Planowana kontynuacja w 2023 roku nie została zrealizowana ze względu na absencję chorobową pracownika odpowiedzialnego. Będzie kontynuowane w 2024 roku

7. Istotne informacje dotyczące prowadzenia audytu wewnętrznego w roku sprawozdawczym: brak

 

 

 

                                                                                                                                                                                 Audytor wewnętrzny

                                                                                                                                                          30.01.2024       Urszula Wawruszczak

                                                        ……...……………………

                                                                                                                     (podpis audytora wewnętrznego)

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Urszula Wawruszczak 31-01-2024 12:01
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Urszula Wawruszczak 30-01-2024
Ostatnia aktualizacja: Urszula Wawruszczak 31-01-2024 13:00