Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Dębnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu (OKiS)

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu

Kierownik Wydziału Ewa Świderska

Do zadań wydziału w zakresie oświaty należy realizacja zadań gminy wynikających z ustaw, a w szczególności:

  1. prowadzenie spraw w zakresie tworzenia, przekształcania, likwidacji i łączenia w zespół publicznego żłobka, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych;
  2. ustalenia sieci publicznych szkół podstawowych oraz granic ich obwodów;
  3. ustalenia sieci publicznych przedszkoli oraz wysokości opłat w nich obowiązujących;
  4. ustalenia wysokości opłat obowiązujących w żłobku;
  5. opracowanie założeń do arkuszy organizacji szkół i przedszkoli podległych gminie;
  6. prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem arkuszy organizacji przedszkoli, szkół i placówek oświatowych i zmian w ich organizacji;
  7. przygotowanie i obsługa kancelaryjna konkursów na dyrektorów podległych jedno-stek oświatowych;
  8. prowadzenie postępowania egzaminacyjnego w sprawie awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego;
  9. prowadzenie spraw dotacji dla placówek oświatowych, prowadzonych przez inne niż gmina osoby prawne i fizyczne:
    a) naliczanie dotacji oświatowych na podstawie kwot przewidzianych w ustalonej kwo-cie potrzeb oświatowych oraz dotacji na podstawie wydatków dla niepublicznych placówek oświatowych, dokonywanie stosownych aktualizacji,
    b) przeprowadzanie kontroli w placówkach niepublicznych w zakresie wykorzystania przyznanej dotacji,
    c) rozliczanie kosztów wychowania przedszkolnego między gminami;
  10. prowadzenie ewidencji niepublicznych placówek oświatowych;
  11. prowadzenie spraw związanych z przyznaniem dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników zamieszkałych na terenie gminy Dębno;
  12. współpraca z Kuratorem Oświaty w sprawach oceny pracy dydaktyczno-wychowawczej, nadzoru pedagogicznego oraz powoływania dyrektorów jednostek;
  13. współdziałanie z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w zakresie realizowanych zadań w placówkach oświatowych;
  14. współpraca z Hufcem Pracy i Regionalną Placówką Opiekuńczo-Wychowawczą w Dębnie;
  15. prowadzenie teczek akt osobowych dyrektorów szkół i przedszkoli;
  16. kontrolowanie spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
  17. prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych na terenie gminy Dębno;
  18. prowadzenie rejestru placówek wsparcia dziennego działających na terenie gminy Dębno, wydawanie zezwoleń, sprawowanie kontroli nad placówką; 
  19. analizowanie i weryfikowanie danych dotyczących przyznawanej kwoty potrzeb oświatowych;
  20. opracowywanie i składanie wniosków do Ministerstwa Edukacji Narodowej o przyznanie dodatkowych środków z rezerwy oświatowej;
  21. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i realizacją stypendiów (za wyniki w nauce, sportowe, artystyczne), zasiłków szkolnych i nagród artystycznych;
  22. przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Burmistrza w sprawach działalności żłobka, przedszkoli oraz szkół ;
  23. prowadzenie kontroli w żłobku, szkołach i placówkach w zakresie obejmującym realizację zadań kompetencyjnie należących do organu prowadzącego;
  24. organizowanie dowozów uczniów do szkół i bieżący nadzór nad jego realizacją;
  25. organizacja dowozu dzieci niepełnosprawnych do przedszkoli i szkół oraz zwrot kosztów dowozu rodzicom i opiekunom prawnym dzieci niepełnosprawnych do szkół i ośrodków;
  26. prowadzenie i koordynacja baz danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości;
  27. opiniowanie powołania wicedyrektorów placówek oświatowych;
  28. analiza i prognozowanie potrzeb placówek oświatowych oraz żłobka w zakresie inwestycji modernizacji, remontów i wyposażenia;
  29. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród Burmistrza dyrektorom szkół;
  30. sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za dany rok szkolny;
  31. realizowanie programów rządowych i dotacji kierowanych do placówek oświato-wych i opiekuńczych;
  32. prowadzenie w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych czynności z zakresu prawa pracy;
  33. koordynowanie funkcjonowania i sprawowanie nadzoru nad działalnością przedszkoli, szkół, żłobka i placówek oświatowych w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, organizacyjnych, administracyjnych i prawnych;
  34. koordynowanie działań związanych z kształceniem specjalnym uczniów, cudzoziemców oraz pomoc uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej;
  35. monitorowanie i koordynowanie postępowania rekrutacyjnego do żłobka, przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.

Do zadań wydziału w zakresie kultury i sportu należy: realizacja zadań gminy wynikających z ustaw w zakresie kultury i sportu, a w szczególności:

  1. nadzór administracyjny nad działalnością Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz współ-praca w zakresie upowszechniania sportu,
  2. wykonywanie zadań organizatora w odniesieniu do gminnych instytucji kultury:
    a) Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Dębnie wraz z filiami,
    b) Dębnowskiego Ośrodka Kultury, 
     
  3. załatwianie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania Ośrodka Sportu i Rekre-acji, Dębnowskiego Ośrodka Kultury oraz Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Dębnie,
  4. współdziałanie z instytucjami oraz z organizacjami pozarządowymi w zakresie upowszechniania kultury oraz tworzenia i realizacji planów rozwoju kultury w gminie;
  5. współdziałanie z Gminną Radą Kultury, Gminną Radą Sportu;
  6. opiniowanie projektów statutów gminnych instytucji kultury;
  7. prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury;
  8. współudział w organizacji uroczystości i imprez kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych;
  9. współdziałanie z organizacjami i instytucjami sportowymi o zasięgu ponadgminnym;
  10. współdziałanie w zakresie organizacji szkolnego współzawodnictwa sportowego oraz opracowywanie kalendarza imprez kulturalnych, sportowych;
  11. prowadzenie spraw finansowych związanych z działalnością kulturalną sołectw;
  12. współpraca z Radami Sołeckimi w zakresie korzystania ze świetlic wiejskich - przygotowanie projektów umów na wynajem;
  13. opracowywanie budżetu w zakresie utrzymania świetlic wiejskich oraz koordyno-wanie ich remontów oraz pozostałych spraw związanych z ich funkcjonowaniem;
  14. opracowywanie treści umów, zleceń dokumentów w zakresie spraw wydziału;
  15. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem terenów sportowych i rekreacyjnych nieprzekazanych innym podmiotom;
  16. prowadzenie działań na rzecz organizowania lokalnej turystyki, w tym:
    a) współpraca z Polską Organizacją Turystyczną i Zachodniopomorską Regionalną Organizacją Turystyczną w zakresie tworzenia i funkcjonowania Lokalnej Organizacji Turystycznej,
    b) koordynowanie spraw związanych z wykorzystaniem turystycznych obiektów zabytkowych, szlaków turystycznych, rowerowych, pieszych nordic walking;
  17. przygotowywanie zamówień na usługi transportowe uczniów w zakresie rywalizacji sportowej;
  18. przeprowadzanie okresowej kontroli stanu technicznego placów zabaw, boisk na terenach placówek oświatowych, świetlic wiejskich i plaży miejskiej;
  19. organizacja prac społecznych przez małoletnich wskazanych przez sąd.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Arkadiusz Mazepa

Data wytworzenia:
11 maj 2004

Osoba dodająca informacje

Arkadiusz Mazepa

Data publikacji:
11 maj 2004, godz. 11:08

Osoba aktualizująca informacje

Emilia Jenda

Data aktualizacji:
11 mar 2025, godz. 11:17