Wydział Administracyjno – Organizacyjny (AO)
Wydział Administracyjno – Organizacyjny
Kierownik Wydziału Zofia Gajowniczek
Do podstawowych zadań Wydziału Administracyjno-Organizacyjnego należy prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Urzędu, realizacją zadań wynikających z funkcji Burmistrza jako organu Gminy oraz spraw związanych z obsługą urzędu w zakresie zapewnienia materiałowo-technicznych warunków pracy, utrzymaniem stanu technicznego obiektów urzędu, a w szczególności:
- realizacja zadań w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu:
a) prowadzenie zbioru i rejestru Zarządzeń Wewnętrznych Burmistrza,
b) prowadzenie zbioru i rejestru zamówień oraz umów zleceń realizowanych przez Wydział,
c) prowadzenie rejestru ogłoszeń i obwieszczeń Burmistrza, Urzędu i podmiotów ze-wnętrznych,
d) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
e) zapewnienie właściwego rozdziału na wydziały korespondencji wpływającej do Urzędu,
f) gospodarka pieczęciami, w tym prowadzenie rejestru pieczęci i stempli,
g) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Burmistrza,
h) obsługa sekretariatu Burmistrza i Zastępcy Burmistrza oraz radców prawnych,
i) organizacja i obsługa spotkań i narad organizowanych przez Burmistrza i jego Za-stępcę oraz obrad komisji i sesji Rady Miejskiej.
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem będącym w użytkowaniu urzędu, w tym:
a) zawieranie umów na dostawy mediów,
b) zapewnienie łączności telefonicznej Urzędu,
c) zapewnienie ochrony fizycznej obiektów Urzędu,
d) prowadzenie gospodarki środkami transportu będących w zasobach wydziału,
e) zapewnienie utrzymania czystości w obiektach i dbałość o ich estetykę,
f) przeprowadzanie postępowań o zamówienia na dostawę usług i zakup materiałów na potrzeby Urzędu,
g) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowym Urzędu, w tym dokonywanie zakupów na bieżące potrzeby urzędu, jak i wyposażenia pomieszczeń biurowych,
h) prowadzenie ewidencji wyposażenia Urzędu wraz z bieżącą kontrolą ich stanu,
i) administrowanie budynkami Urzędu: dbanie o ich prawidłowe oznakowanie i wygląd oraz właściwe ich zabezpieczenie,
j) prowadzenie spraw związanych z bieżącymi remontami budynków i okresowym przeglądami; prowadzenie książek obiektu budowlanego,
k) nadzór nad realizacją umowy z Inspektorem Ochrony Danych;
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Sołectw w zakresie prowadze-nia zbioru rocznych sprawozdań z funkcjonowania Rad Sołeckich, protokołów z zebrań wiejskich oraz przekazywanie ich merytorycznym Wydziałom;
- realizowanie zadań związanych z obsługą organizacyjną wyborów: Prezydenta RP, do Sejmu RP i Senatu RP, do Parlamentu Europejskiego, samorządowych, sołtysa i Rad Sołeckich oraz referendów ogólnokrajowych lub gminnych, w tym: prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem lokali wyborczych, obsługą Obwodowych Komisji Wyborczych oraz obsługą finansową wyborów;
- realizacja Porozumienia Gminy Dębno z Powiatem Myśliborskim w zakresie utrzy-mania Filii Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Myśliborzu;
- współpraca przy organizowaniu wszelkich obchodów rocznic, uroczystości i świąt.
Biuro Obsługi Klienta
Do zadań Wydziału w ramach Biura Obsługi Klienta należy:
- udzielanie informacji klientom o miejscu i sposobie załatwiania spraw w Urzędzie;
- przyjmowanie i elektroniczna rejestracja pism i dokumentów oraz innej korespon-dencji wpływającej do urzędu;
- obsługa centrali telefonicznej;
- prowadzenie rejestrów korespondencji wychodzącej z urzędu;
- obsługa systemów elektronicznych w zakresie korespondencji wychodzącej z Urzędu;
- przyjmowanie opłat.
Biura Informatyki i Cyberbezpieczeństwa
Do zadań Wydziału w ramach Biura Informatyki i Cyberbezpieczeństwa należy prowadzenie spraw związanych z obsługą informatyczną Urzędu, a w szczególności:
- nadzór nad funkcjonowaniem systemów informatycznych oraz programów wykorzy-stywanych przez pracowników Urzędu;
- planowanie i zakup sprzętu komputerowego oraz oprogramowania do obsługi infor-matycznej Urzędu, jego instalacja oraz aktualizacja na serwerach i stanowiskach komputerowych;
- prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania;
- administrowanie bazami danych, zapewnienie ich ochrony oraz wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych;
- nadzór nad zachowaniem ciągłości pracy sieci informatycznej, w tym jej naprawy, modernizacja i rozbudowa;
- nadzór nad eksploatacją sprzętu komputerowego i oprogramowania;
- szkolenie pracowników w zakresie obsługi oprogramowania i sprzętu komputero-wego;
- zapewnienie informatycznej obsługi wyborów;
- administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej Urzędu, w tym nadawanie upraw-nień dla redaktorów i pełnienie funkcji administratora BIP;
- koordynacja systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w Urzędzie, m.in. poczta elektroniczna, internet, elektoniczny obieg dokumentów, podpis cyfrowy, e-boi, e-doręczenia;
- zapewnienie bezpieczeństwa w obszarach takich jak:
- sieci i aplikacje,
- ochrona punktu końcowego,
- dane osobowe,
- zarządzanie tożsamością,
- bazy danych i infrastruktury,
- dane w chmurze,
- odzyskiwanie danych po awarii,
- zabezpieczenia techniczne firmowej sieci,
- wdrażanie procedur związanych z cyberbezpieczeństwem Urzędu, w tym wdraża-nie odpowiednich systemów, programów i zakup sprzętu.
Pracownik Biura Informatyki i Cyberbezpieczeństwa wyznaczony został Administratorem Systemu Informatycznego (ASI), do którego zadań należy w szczególności zabezpieczenie danych w systemie informatycznym poprzez wdrożenie i eksploatację stosownych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych przed ich nieuprawnionym przetwarzaniem.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Arkadiusz Mazepa Data wytworzenia:
22 paź 2004
Osoba dodająca informacje
Arkadiusz Mazepa Data publikacji:
22 paź 2004, godz. 13:28
Osoba aktualizująca informacje
Emilia Jenda Data aktualizacji:
11 mar 2025, godz. 10:11