Pełnomocnik Burmistrza ds. patologii społecznych (PS)
PEŁNOMOCNIK BURMISTRZA D/S PATOLOGII SPOŁECZNYCH (PS)
Małgorzata Wawrzycka - Dawidowicz
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 5 pok. nr 4
Pełnomocnik Burmistrza ds. Patologii Społecznych działa w oparciu o przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o prze-ciwdziałaniu narkomanii oraz ustawy o przeciwdziałaniu przemocy. Do zadań Pełnomocnika ds. Patologii należy prowadzenie działalności służącej profilaktyce i rozwiązywaniu problemów uzależnień na terenie gminy, a także przeciwdziałania przemocy, a w szczególności:
- prowadzenie analizy problemów uzależnień oraz inicjowanie możliwości ich rozwią-zywania na terenie Gminy;
- opracowywanie wspólnie z Gminną Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Proble-mów Alkoholowych i przedkładanie Burmistrzowi Dębna:
a) projektu Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na kolejny rok,
b) projektu planu wydatków na dany rok budżetowy,
c) projektu sprawozdania z realizacji programów;
- współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz zmniejszenia roz-miarów problemów uzależnień w środowisku;
- obsługa spraw Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym przyjmowanie wniosków dotyczących podjęcia leczenia odwykowego przez osoby uzależnione;
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie realizacji zadań przez Komisję i ich merytoryczna ocena;
- przygotowanie i ogłoszenie konkursu ofert na wykonanie zadań publicznych reali-zowanych przez organizacje pozarządowe, w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym;
- bieżąca koordynacja zadań wynikających z Programu oraz realizacja zarządzeń Burmistrza w sprawie planu wydatków tego Programu;
- przygotowywanie zarządzeń Burmistrza oraz uchwał Rady w sprawach:
a) Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii,
b) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych; - opracowywanie treści umów, zleceń i innych dokumentów związanych z realizacją zadań;
- kontrola przestrzegania zasad sprzedaży napojów alkoholowych;
- kontrola realizacji umów zleceń i innych zadań wykonywanych w ramach Pro-gramu;
- podejmowanie działań służących przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
- uczestnictwo w Zespole Interdyscyplinarnym;
- rozliczanie udzielonych dotacji;
- realizacja projektów wynikających z gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych dotyczących zakresu działania pełnomocnika.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
23 09 2019 14 13 25 poradnik (DOCX, 51.65Kb) | 2019-09-23 14:13:25 | 96 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Arkadiusz Mazepa Data wytworzenia:
22 paź 2004
Osoba dodająca informacje
Arkadiusz Mazepa Data publikacji:
22 paź 2004, godz. 13:30
Osoba aktualizująca informacje
Emilia Jenda Data aktualizacji:
11 mar 2025, godz. 09:22