Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Dębnie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Pełnomocnik Burmistrza ds. patologii społecznych (PS)

 

PEŁNOMOCNIK BURMISTRZA D/S PATOLOGII SPOŁECZNYCH (PS)

Małgorzata Wawrzycka - Dawidowicz

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 5 pok. nr 4

Pełnomocnik Burmistrza ds. Patologii Społecznych działa w oparciu o przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o prze-ciwdziałaniu narkomanii oraz ustawy o przeciwdziałaniu przemocy. Do zadań Pełnomocnika ds. Patologii należy prowadzenie działalności służącej profilaktyce i rozwiązywaniu problemów uzależnień na terenie gminy, a także przeciwdziałania przemocy, a w szczególności:

  1. prowadzenie analizy problemów uzależnień oraz inicjowanie możliwości ich rozwią-zywania na terenie Gminy;
  2. opracowywanie wspólnie z Gminną Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Proble-mów Alkoholowych i przedkładanie Burmistrzowi Dębna:
    a) projektu Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na kolejny rok,
    b) projektu planu wydatków na dany rok budżetowy,
    c) projektu sprawozdania z realizacji programów;
     
  3. współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz zmniejszenia roz-miarów problemów uzależnień w środowisku;
  4. obsługa spraw Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym przyjmowanie wniosków dotyczących podjęcia leczenia odwykowego przez osoby uzależnione;
  5. przyjmowanie wniosków o dofinansowanie realizacji zadań przez Komisję i ich merytoryczna ocena;
  6. przygotowanie i ogłoszenie konkursu ofert na wykonanie zadań publicznych reali-zowanych przez organizacje pozarządowe, w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym;
  7. bieżąca koordynacja zadań wynikających z Programu oraz realizacja zarządzeń Burmistrza w sprawie planu wydatków tego Programu;
  8. przygotowywanie zarządzeń Burmistrza oraz uchwał Rady w sprawach:
    a) Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii,
    b) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  9. opracowywanie treści umów, zleceń i innych dokumentów związanych z realizacją zadań;
  10. kontrola przestrzegania zasad sprzedaży napojów alkoholowych;
  11. kontrola realizacji umów zleceń i innych zadań wykonywanych w ramach Pro-gramu;
  12. podejmowanie działań służących przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
  13. uczestnictwo w Zespole Interdyscyplinarnym;
  14. rozliczanie udzielonych dotacji;
  15. realizacja projektów wynikających z gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych dotyczących zakresu działania pełnomocnika.

Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
23 09 2019 14 13 25 poradnik (DOCX, 51.65Kb) 2019-09-23 14:13:25 96
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Arkadiusz Mazepa

Data wytworzenia:
22 paź 2004

Osoba dodająca informacje

Arkadiusz Mazepa

Data publikacji:
22 paź 2004, godz. 13:30

Osoba aktualizująca informacje

Emilia Jenda

Data aktualizacji:
11 mar 2025, godz. 09:22