Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Sprawozdanie z działalności za okres od 29.08.03 r. do 25.09.03 r.


Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno za okres

od 29sierpnia 2003 r do 25 września 2003 roku.

W okresie sprawozdawczym podjąłem zarządzenia w następujących sprawach:

  1. Ustalenia stawki czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych będących w zasobach MiG Dębno na kwotę 2,04 zł za 1m2 powierzchni użytkowej. Czynsz za lokale socjalne pozostaje na dotychczasowym poziomie tj 1 zł/m2

  2. Wprowadzenia zmian do układu wykonawczego budżetu MiG Dębno na 2003 rok,

  3. Zmian w budżecie i układzie wykonawczym budżetu MiG Dębno na 2003 rok.

4. ustalenia składu komisji do zaopiniowania kandydatów na stypendystów w składzie:

- Janina Tylman,

- Adam Kaczmarczyk,

- Paweł Chrobak,

- Jerzy Jastrzębski,

- Elżbieta Kotowska.

  • Ustalenia kryteriów wyboru osób spełniających warunki do wynajmu lokali oraz zasady

wynajmu tych lokali w budynku położonym w Dębnie przy ul. Mickiewicza 30 a.

Powyższe dotyczy budynku po byłym hotelu pielęgniarek , który przeznacza się jako

czasowe miejsce zamieszkania wychowanków Domu Dziecka w Dębnie do czasu ich

usamodzielnienia i otrzymania lokalu z zasobów gminnych.

Ponadto podjąłem decyzje w następujących sprawach:

  • wyraziłem zgodę na przekazanie kostki granitowej dla ARMIR do wbudowania w chodnik,

  • nie wyraziłem zgody z wniosku ZEAS na przyznanie dodatkowych środków wysokości 9.000 zł na zakup wyposażenia, ponieważ brak jest środków w budżecie.

  • wyraziłem zgodę na wniosek Pani Dyrektor DOK dotyczący zmiany w zakresie finansowym - zmniejszenia kwoty 1.715 zł z organizacji zadań z przeznaczeniem na zadanie pt. "wakacje w mieście".

  • podjąłem decyzję o zatrudnieniu 3 pracowników na roboty publiczne do melioracji rowów. Koszty płacowe ponosi Urząd a refundację dokona Powiatowy Urząd Pracy.

  • zaakceptowałem sposób realizacji budowy kanalizacji w ulicach Wesołej i Miłej w

obrębie ul. Kosynierów w następujący sposób: przeprowadzenie jednego przetargu

wykonania kanalizacji na ul. Wesołej a drugiego przetargu jako drugi etap ul. Miłej

łącznie z budową sieci wodociągowej z terminem realizacji - wiosna 2004.

  • wyraziłem zgodę na dofinansowanie z mego funduszu kwotę 750 zł na dwa wyjazdy grupy teatralnej " Lepsza" ze Smolnicy, oraz 1000 zł na dofinansowanie organizacji Dnia Edukacji Narodowej,

  • nie wyraziłem zgody na dofinansowanie nauki w szkole wyższej dla 4 pracowników Urzędu ponieważ, jest to uzupełnienie posiadanego wykształcenia.

Dofinansowaniem są objęte dwie pracownice z którymi umowy zostały podpisane

w 2002 r i są obowiązujące.

  • ustaliłem cenę gruzu pochodzącego ze składowanych płyt granitowych w PUK w wysokości 30 zł za 1tonę,

  • podjąłem decyzję o rozpoczęciu przez ZEAS w tym roku procedury przetargowej na zakup autobusu szkolnego.

Przekładając Wysokiej Radzie projekt budżetu MiG na 2004 rok zaproponuję wykonanie adaptacji pomieszczeń na lokale mieszkalne po byłym oddziale przedszkolnym w Cychrach na koszt gminy.

Powyższe podyktowane jest brakiem zainteresowania nauczycieli na inwestowanie poważnych środków w lokale, które będą służbowymi.

Analizując wnioski wypracowane przez Komisje Rady postanowiłem:

- 2 -

  • w miesiącu październiku zostanie przedstawiony Radzie projekt uchwały proponujący podział dodatkowych środków przeznaczonych jako rekompensatę szkodliwości oddziaływania wydobycia ropy i gazu z rozdziałem na dwa sołectwa: Barnówko oraz Mostno-Więcław,

  • wysokość stawki podatku rolnego ustalona będzie przez Radę przy uchwalaniu stawek podatkowych na 2004 rok.

W swoich założeniach przedstawiłem propozycję wzrostu podatku o około 5% lecz ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie Rada,

  • propozycję zwiększenia wysokości środków przyznawanych przez RM do dyspozycji Rad Sołeckich pozostawię do decyzji RM przy uchwalaniu budżetu MiG na 2004 r.

  • podjąłem decyzję o umorzeniu trzeciej raty podatku rolnego dla rolników objętych tegoroczną suszą jeżeli na dzień 16 września br ich zobowiązanie stało się wymagane a straty zostały oszacowane przez komisję na więcej niż 35 % upraw.

  • na najbliższym posiedzeniu Komisji Rewizyjnej pani Skarbnik przedstawi pełną dokumentację dotyczącą sprawozdań merytorycznych związków i stowarzyszeń,

  • zgodnie z wnioskami komisji Rady w projekcie uchwały zmieniającej budżet zabezpieczone zostaną środki na organizację od 1.XI do 31 XII br. dowozu dzieci do Młynisk i Hajnówki. Projekt uchwały przygotowany zostanie na sesję październikową,

Informuję, że odbyły się negocjacje w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za wykup nieruchomości pod drogi publiczne na które stawiły się 3 osoby. Jedna wyraziła zgodę na odszkodowanie wysokości 6.000 zł , następna odstąpiła od odszkodowania w zamian za nie pobieranie przez gminę opłaty adiacenckiej. Z trzecią osobą nie doszły negocjacje do skutku i sprawa została przekazana do Starosty celem rozstrzygnięcia.

W okresie sprawozdawczym odbyły się następujące przetargi na realizację zadań budżetowych:

  • w dniu 29.08 br. na wykonanie podłogi sportowej w Domu Strażaka w Cychrach,

  • w dniu 12.09 br. drugi przetarg na adaptację hotelu pielęgniarek na mieszkania.

Ponadto ogłoszone zostały przetargi:

  • na modernizację budynku Biblioteki - remont konserwatorski sztukaterii,

  • na kanalizację nowo powstałej ulicy przyległej do ul. Kosynierów - etap II kanalizacja sanitarna w ul. Wesołej.

W przygotowaniu są następujące przetargi:

  1. Modernizacja budynku Biblioteki:

  • roboty remontowo - budowlane - parter.

  • Modernizacja instalacji elektrycznej.

  1. Wykonanie podjazdów do garaży na Drodze Zielonej.

  2. Kanalizacja na nowo powstałej ulicy przyległej do ul. Kosynierów - wodociąg i kanalizacja sanitarna ul. Miłej w rozbiciu na etapy.

W sprawach różnych porządku dzisiejszej sesji proponuję przyjęcie treści pisma Rady Miejskiej w formie protestu, kierowanego do Dyrektora Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie oraz do Wojewody Zachodniopomorskiego w sprawie likwidacji dyspozytorni pogotowia ratunkowego w Dębnie.

W okresie sprawozdawczym brałem udział w wojewódzkich, powiatowych i gminnych uroczystościach dożynkowych.

3 września 2003 r wziąłem udział w dorocznej prezentacji dokonań Euroregionu Pomerania i landu maklenburgii prezentowanej na Zamku Książąt Pomorskich w

- 3 -

Szczecinie. Dnia 8 września br. wziąłem udział w spotkaniu z Dyrektorem Wydziału Polityki Regionalnej UW w Szczecinie na temat terminów i możliwości przyjęcia do realizacji funduszy strukturalnych.

17 września br. wziąłem udział w spotkaniu na temat budowy obwodnicy i mostu w Kostrzynie n/O, w którym udział wzięli przedstawiciele władz województwa lubuskiego i landu brandenburgii. Przedstawiłem ze swej strony koncepcję w/w budowy od strony północnej Kostrzyna.

W dniach 22 - 23 września br. wziąłem udział w seminarium w Koninie na temat funduszy spójności.

Uchwały Rady Miejskiej zostały wykonane za wyjątkiem uchwały powołującej zespół do przedstawienia opinii o kandydatach na ławników Sądu Rejonowego, której prace trwają.

Burmistrz Miasta i Gminy

mgr inż. Piotr Downar

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 02-10-2003 10:38
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 02-10-2003
Ostatnia aktualizacja: - 02-10-2003 10:38