Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Dębnie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Protokół z Sesji Nr XLVI z dnia 31.05.2005 r.


Protokół z przebiegu XLVI sesji Rady Miejskiej w Dębnie w dniu 31 maja 2005 roku.

Obrady sesji RM odbyły się w sali posiedzeń w UMiG w Dębnie .

Godzina rozpoczęcia obrad - 10.00

Godzina zakończenia obrad godz. 13.30

Przewodnicząca RM Helena Sługocka - otworzyła sesję Rady Miejskiej w Dębnie i przywitała wszystkich obecnych na sali obrad.

Stwierdziła, że na sali obrad obecni są: radni, Burmistrz MiG ,kierownicy wydziałów UMiG, dyrektorzy i kierownicy jednostek podległych gminie, prezesi spółek gminnych, sołtysi wsi, mieszkańcy MiG.

Lista obecności zaproszonych gości stanowi załącznik nr 1.

Stwierdziła, że na stan 21 radnych w sesji udział bierze 21 co stanowi 100% stanu ogólnego Rady.

Wobec czego Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Lista obecności Radnych stanowi załącznik nr 2

Przedstawiła porządek obrad :

1. Sprawy regulaminowe:

a/ otwarcie sesji RM,

b/ stwierdzenie kworum,

c/ przyjęcie protokołów z przebiegu XLIV i XLV sesji RM,

d/ informacja Przewodniczącego RM o działaniach podejmowanych między

sesjami.

  • Sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno,

a/ pytania do sprawozdania,

b/ odpowiedzi dotyczące sprawozdania,

c/ przyjęcie sprawozdania z działalności Burmistrza

3. Interpelacje i zapytania radnych.

  1. Informacja na temat rozwoju kultury w MiG Dębno:

a/ informacja z działalności Biblioteki Publicznej za rok 2004,

b/ informacja z działalności Dębnowskiego Ośrodka Kultury za rok 2004,

c/ informacja na temat stowarzyszeń działających na rzecz kultury.

  1. Informacja o funkcjonowaniu przedszkoli oraz oddziałów „O”.

  2. Informacja o przygotowaniu placówek oświatowych, świetlic do akcji letniej i

wypoczynku dzieci i młodzieży oraz dożywiania dzieci w czasie wakacji.

  1. Podjęcie uchwał w sprawie:

a/ zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok,

b/ zmiany planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony

Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 rok,

c/ nieodpłatnego przekazania środków trwałych,

d/ zajęcia stanowiska Rady Miejskiej odnośnie wezwania do usunięcia

naruszenia prawa.

8. Odpowiedzi na zapytania i złożoną interpelację na sesji 28 IV. 2005 r.

9. Sprawy różne.

10. Zamknięcie sesji RM

Czy są pytania do przedstawionego porządku obrad?

Pytań nie było.

Informuję, że protokoły z przebiegu XLIV i XLV sesji Rady Miejskiej zostały sporządzone i wyłożone do wglądu w Biurze Rady. Dotychczas nie wniesiono uwag.

Czy w dniu dzisiejszym są uwagi do protokołów?

Uwag nie było.

Kto jest za przyjęciem protokołów z przebiegu XLIV i XLV sesji Rady Miejskiej.

Stan radnych 21.

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła protokoły.

AD 1 d - informacja przewodniczącego o działaniach podejmowanych między sesjami.

Przewodnicząca złożyła sprawozdanie. Załącznik nr 3

==============================

PKT 2 sprawozdanie z działalności Burmistrza MiG Dębno .

Burmistrz MiG - złożył sprawozdanie.

Przewodnicząca RM - czy są pytania do sprawozdania Burmistrza.

Radny B. Ircha - pytanie moje dotyczy działki na ul. Wspólnej - czy pan Burmistrz dogadał się z właścicielem?

Burmistrz MiG - procedura jest taka, że najpierw ogłaszam wykaz nieruchomości do sprzedaży ogłaszam wykaz do sprzedaży lub wykupu i to 3 tygodnie przed planowanym terminem. Na ul. Wspólnej jest działka pod drogę i działka na Rolniczej pod przepompownię. Zmienił się stan małżeński ich właścicieli dlatego mamy trudności z wykupem tych działek.

Radny A. Dobropolski - wykaz nieruchomości przy ul. 1 Armii - proszę przybliżyć bardziej tą sprawę.

Burmistrz MiG - na rogu jest jedna działka przy ul. 1 Armii i są stare budynki . Teren ten jest przeznaczony do zabudowy niskiej domów mieszkalnych.

Radny J. Baranowicz - jak wyglądają sprawy podziału środków na prace publiczne i interwencyjne, czy będą zatrudnienia.

Burmistrz MiG - zgodnie z ustawą zostaliśmy zobligowania do utworzenia Klubu Pracy. Klub ten przeprowadził szkolenia z bezrobotnymi, którzy byli 24 miesiące na bezrobociu . Na roboty publiczne było 19 miejsc. Przedsiębiorcy biorąc takiego robotnika muszą się zobowiązać na zatrudnienie go po 6 miesiącach pracy i refinansowanie przez następne 24 miesiące . PUK w okresie zimy nie mają frontu robót. Ludzie ci będą zatrudnieni w ramach Urzędu - 6 zatrudniłem do melioracji a 9 na roboty „ Akcja Dróżnik”. Prace interwencyjne - pracodawcy mogą korzystać ale dyscyplina i konsekwencje z tego tytułu są. Roboty publiczne są w trakcie realizacji , natomiast interwencyjne i staże zostały ograniczone.

Radny J. Głuszko - oddanie w wieczyste użytkowanie nieruchomości zabudowanej w Cychrach - o jaki chodzi budynek.

Burmistrz MiG - sytuacja z tą nieruchomością jest taka - nieruchomość gruntowa była na wieczystym użytkowaniu a budynek własnością . Należało doprowadzić do tego aby był jeden tytuł własności.

Sołtys wsi Krześnica - co z dojazdem dzieci z Krześnicy do gimnazjum w przyszłym roku.

Burmistrz MiG - Komisja nie wyraziła zgody na zmianę obwodów. Były sugestie aby Rada zapoznała się szczegółowo i w październiku przedstawię wnioski na dalsze lata. Będzie to przedmiotem pracy Komisji Oświaty i OKiS. W obecnej chwili nie zmieniamy obwodów.

Przewodnicząca RM - Kto jest za przyjęciem sprawozdania z działalności Burmistrza.

Stan Radnych na sali 20

0

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada przyjęła sprawozdanie Burmistrza. Załącznik nr 4

PKT 3 - Interpelacje i zapytania.

Radny B. Ircha - składam interpelację w sprawie cen jednostkowych mielenia gruzu na NZPOW - na potrzeby własne i odsprzedaży. Załącznik do protokołu nr 4a

Radny J. Baranowicz - na odcinku ul. Kostrzyńskiej w stronę lasu rosną tam bardzo suche drzewa i konary opadają. Zagrażają one użytkownikom drogi. Wniosek aby pan Burmistrz zwrócił się do właściciela grogi o szybką o wycinkę drzew.

Radny M. Jacura - kiedy odbędzie się przetarg na modernizację SP nr 1. Miała być tam robiona piwnica i strych. Kiedy nastąpią wypłaty stypendium. Kiedy Radzie zostanie przedstawiona restrukturyzacja PEC. PEC jest dystrybutorem ciepła i należy przeprowadzić restrukturyzację.

Radny A. Dobropolski - czy sprawa Frąckowiaków została zakończona.

Radny J. Głuszko- czy pan Burmistrz rozważa w tym roku dokonanie rozbiórki jednego z dwóch budynków ARMiR w Cychrach, które w 2002 roku stały się własnością gminy. Budynki te stwarzają zagrożenie są to pustostany. Szerzy tam się patologia w całej rozciągłości.

Radny A. Bójko - zadania inwestycyjne- sprawa boisk - miały być wykonane boiska w Sarbinowie i Dargomyślu. Budowa świetlicy w Sarbinowie - czy w tym roku powstanie świetlica przy remizie. Miała ona powstać do listopada a mamy już maj, pozostało parę miesięcy - czy się zdąży? Budowa wodociągu w Młyniskach. Miały do maja odbyć się przetargi. Ta inwestycja na terenach wiejskich ma być we wrześniu czy to jest logiczne jak są roboty na polach. Ustalenia z początku roku nie są realizowane.

Przewodnicząca RM - odpowiedzi zostaną udzielone w pkt 8 porządku obrad.

=======================================

PKT 4 informacja na temat rozwoju kultury w MiG Dębno:

  • informacja z działalności Biblioteki Publicznej za 2004 rok,

  • informacja z działalności DOK za 2004 rok,

  • informacja o funkcjonowaniu stowarzyszeń działających na rzecz kultury.

Radny P. Chrobak - tematem zajmowaliśmy się na wspólnym posiedzeniu komisji - obecni byli przedstawiciele jednostek kulturalnych i informacja została przyjęta.

Przewodnicząca RM - Kto jest za przyjęciem informacji na temat rozwoju kultury w MiG Dębno przedstawionych przez Bibliotekę Publiczną i DOK.

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: za 20

1 wstrzymujący się.

Informacje zostały przyjęte przez Radę. Stanowią załącznik nr 5

Przewodnicząca RM - pozwolę sobie na podziękowanie dla ośrodków kultury w Dębnie, ponieważ bardzo godnie nas reprezentują . Wiele aktywności mają poza statutowej. Działalność się rozwija, powstają nowe grupy , reprezentują nas nie tylko w kraju ale i za granicą. Gratuluję osiągnięć.

==================================

PKT 5 - informacja z działalności przedszkoli oraz oddziałów „O”.

Radny P. Chrobak - Komisja wspólna omówiła informację na temat działalności przedszkoli. Był wniosek wydziału OKiS o wyasygnowanie z budżetu kwoty 8.024 zł jako zabezpieczenie środków do końca roku na funkcjonowanie ogniska przy parafii „Nasz Dom”. Drugi wniosek wydziału OKiS o tworzenie ognisk przedszkolnych na wsiach do budżetu na 2006 rok na bazie świetlic wiejskich.. Wnioski zostały przyjęte. Informacja w całości została przyjęta.

Kto jest za przyjęciem wniosku o dofinansowanie grupy przedszkolnej przy parafii Piotra i Pawła „Nasz Dom” do grudnia br w kwocie 8.024 zł.?

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: za 20

1 wstrzymujący

Stwierdzam, że wniosek został przyjęty.

Przewodnicząca RM - wniosek o tworzenie ognisk przedszkolnych na terenach wiejskich - kto jest za przyjęciem wniosku?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 18

2 wstrzymujących się

Stwierdzam, że Rada przyjęła wniosek.

Przewodnicząca RM - wyrażam aprobatę aktywizacji środowisk wiejskich jest duże zaangażowanie sołtysów , pracują instruktorzy przy świetlicach. Jeśli dołożymy do tego edukację i tworzenie ogniska na terenach wiejskich to myślę, że ożywi się życie na wsiach. Korzystnie odbije to się na dzieciach, które wejdą w środowisko miejskie. Dziękuję wnioskodawcom i organizatorom życia wiejskiego a szczególnie wydziałowi OKiS i dla DOK za politykę dalekosiężną.

Kto jest za przyjęciem informacji na temat funkcjonowania przedszkoli oraz oddziałów „O”.

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 17

3 wstrzymujących się.

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 6

========================================

PKT 6 - informacja o przygotowaniu placówek oświatowych, świetlic do akcji letniej i wypoczynku dzieci i młodzieży oraz dożywianie dzieci w czasie wakacji.

Radny P. Chrobak - informacja została przyjęta przez komisje.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem informacji o przygotowaniu placówek oświatowych, świetlic do akcji letniej i wypoczynku dzieci i młodzieży oraz dożywianie dzieci w czasie wakacji?

Stan radnych na sali 21

Głosowanie: za 19

1 wstrzymujący się.

Stwierdzam, że Rada przyjęła informację. Załącznik nr 7

Ogłoszona została przerwa w obradach.

PKT 7 a - projekt uchwały w sprawie n zmiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok.

Radny P.Chrobak - komisja wnioskuje za przyjęciem projektu uchwały.

Przewodnicząca RM - proszę o sugestię Burmistrza w sprawie Ogniska Wychowawczego przy parafii.

Burmistrz MiG - na połączonych komisjach była sugestia aby zagospodarować uwolnione środki z kanalizacji Różańsko i przeznaczyć środki 8.024 na Ognisko Wychowawcze „Nasz Dom”. Na wspólnej komisji przedstawiłem propozycje rozdziału tych środków: Uwolniona kwota z kanalizacji w Różańsku to 1.125.000 zł;

plan odnowy wsi 162.000 zł, w tym

- zagospodarowanie terenów zielonych i placów zabaw 61.520 zł,

  • obiekty publiczne prowadzenie działalności kultur - świetlice 60.466 zł,

  • SP Barnówko remont dachu 28.842 zł

  • remont boisk sportowych 11.281 zł

Zadania inwestycyjne:

  • Wiejski Ośrodek Kultury w Różańsku - 16.000 zł,

  • Nawierzchnia ul. Ofiar Katynia 80.000 zł,

  • Wodociąg i kanalizacja Ul. Zielonej 40.000 zł,

  • Budowa nawierzchni ul. Kościuszki 250.000 zł,

  • Budowa dróg gminnych -Cychry ul. Słoneczna 9.000 zł,

  • Boiska sportowe - Dargomyśl 20,000 zł,

  • Chodniki w mieście / Chojeńska Moniuszki/ 270.000 zł,

  • Dotacja do konkursu 8.024 zł,

  • Nawierzchnia asfaltowa ul. Boh Września 277.367 zł

Z-ca Skarbnika - omówiła projekt uchwały.

Radny A. Dobropolski - sprawa murku od Słowackiego w kierunku Ofiar Katynia. Ktoś go rozbierał i w tej chwili stwarza zagrożenie i prosiłbym o właściwą naprawę tego miejsca.

Radny J. Baranowoicz - trudno się zgodzić z takim rozdysponowaniem środków. Kanalizacja wsi Rózańsko po raz drugi spada planu inwestycyjnego . Po to planowaliśmy wzięcie kredytu na tą inwestycję aby przy pomocy środków unijnych wzbogacić tą inwestycję. Środków własnych było 280.000 zł i 845.000 zł kredytu. Jestem za rozdysponowaniem 280.000 zł ale nie mogę się pogodzić z rozdysponowaniem 845.000 zł na inne zadania bo tym sposobem ta inwestycja może wypaść na kolejne lata. Nie otrzymujemy środków unijnych a wydajemy na inne zadania nie planowane w budżecie.

Radny M Komarowski - nie mogę zgodzić się z tym, że dzisiaj rozdysponujemy środki i przez to zaniechamy budowę w przyszłości kanalizacji w Różańsku. Jeżeli uzyskamy środki unijne to możemy w każdej chwili rozpocząć kanalizację w Różańsku .

Radny B. Ircha - zwyczaj paskudny i coś nam przepada po drodze. Brak dyscypliny , jeśli coś się załatwia to od początku do końca. Jestem przeciwny takim działaniom i rozdysponowywaniu środków.

Radny S. Witkowski - pan Baranowicz był za nie powiększania deficytu. Była wcześniej akceptacja pana a teraz ochrona środowiska z kredytem komercyjnym nie pasuje. Jest część winy w Urzędzie że brak szacunków. Powinno to jednak dojść do skutku i żadnych sprzeciwów nie powinno być. Pieniądze będą te same co planowaliśmy, a że nie na inne zadania to trudno. Nikt nie był przeciwko Różańsku.

Radny J. Baranowicz - Burmistrz mówił że inwestycja bo nie otrzymał dofinansowania ze środków unijnych. Ja nie jestem zwolennikiem zmniejszania deficytu za wszelką cenę. Rozdysponować środki własne a z kredytem poczekać.

Radny S. Witkowski - nawierzchnie asfaltowe należy robić latem a nie na wszystkich świętych . Środki dostaje wieś i miasto. I na te zadania na które trzeba dołożyć na 2005 rok Jeśli było by więcej środków to więcej byłoby inwestycji.

Radny K. Witkowski - myślę, że w przyszłych wyborach będziemy lepiej poszczególni. Z tego co pan Jan powiedział nie wiem jak jesteśmy poszczegani.

Radny J. Baranowicz - jestem jak ściana od której odbijane są piłki. Należy pojechać do Mieszkowic i proszę zobaczyć ile oni mają pozyskanych funduszy unijnych i ile programów. Wiem kto zasiada w gremiach przyznających środki, tam jest więcej z prawej strony niż z lewej. Samorządy delegują swoich przedstawicieli i oni decydują, które programy są lepsze a które gorsze.

Burmistrz MiG - jest w tej chwili drugie rozdanie. Łącznie do 2007 roku wszystkie środki z PFAR-owskie zostaną rozdane. Trochę przeszacowaliśmy z wydziałem - za duży apetyt miałem dlatego współczynniki mieliśmy gorsze bo zbyt duże chcieliśmy środków z alokacji. Dostałem po łapach i mówię to wprost i dlatego musiałem zmienić trochę apetyt i dlatego teraz mamy inne założenia we wnioskach i liczę , że dostaniemy dofinansowanie. Sąsiednie gminy składały o 200.-300 tyś zł a my o 4 mln. Co do tych inwestycji to faktem jest, że unijnych środków w przyszłym roku nie będzie a jedynie norweski program wsparcia Zmiany w budżecie przedstawiałem w trzech oddzielnych blokach. Nie zgodzę się aby 800.000zł deficytu pozostawić. Na 162.000 zł zadań pokrywamy deficytem. Drobne zadania inwestycyjne ukończyć i w zasadzie decyzja powinna zapaść w trzech zadaniach tj : rozszerzenie kwoty na zadaniu ul. Kościuszki , chodniki w mieście oraz nawierzchnia Boh. Września.

Przewodnicząca RM - burmistrz przedstawił nam nowy projekt uchwały plus 8.204 zł. Kto jest za przyjęciem projektu uchwały w sprawie zamiany budżetu i zmian w budżecie MiG Dębno na 2005 rok?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 15

3 wstrzymujących

2 przeciw

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVI/278/2005 . Załącznik nr 8

=======================================

PKT 7 b - projekt uchwały - zmiany przychodów i wydatków GFOŚ i GW na 2005 rok.

Komisje przyjęły.

Kto jest za przyjęciem uchwały w sprawie zmiany przychodów i wydatków GFOŚ i GW na 2005 rok?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVI/279/2005 . Załącznik nr 9

PKT 7 c - projekt uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania środków trwałych

Komisje przyjęły projekt uchwały

Przewodnicząca RM - kto jest za podjęciem uchwały w sprawie nieodpłatnego przekazania środków trwałych?

Stan radnych na sali obrad 20

Głosowanie: za jednogłośnie.

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę nr XLVI/280/2005. Załącznik nr 10

=========================================

PKT 7 d - projekt uchwały w sprawie stanowiska RM odnośnie wezwania do usunięcia naruszenia prawa.

Komisje przyjęły projekt uchwały.

Radny J. Baranowicz - problem jaki powstał w kwestii dowożenia dzieci z Mostna, Więcławia i Łaz jest obrazem gminy w województwie. Obraz gminy będzie znany w Warszawie. Jeśli chcemy aby ta gmina była postrzegana gdzie ma prawie 15.000.000 zł dodatkowych środków w budżecie większości z tamtych terenów. Nie brakuje gminie pieniędzy a jedynie brakuje dobrej woli aby zabrać dzieci z Mostna Więcławia i Łaz do szkoły w Barnówku gimbusami , które tam jeżdżą. Jeśli w dalszym ciągu decyzja będzie podtrzymywana to taka będzie opinia tej Rady i tak będzie postrzegana. Proponuję dzisiaj podjęcie decyzji aby od września dowozić i dajmy spokój już wszelkim dyskusjom na ten temat. Odrzucenie uchwały jest decyzją o nie dowożeniu. Zacytował art 101 ustawy o samorządzie. Nie musi być uchwała o nie dowożeniu. Wszyscy są wobec prawa równi i wszyscy muszą być jednakowo traktowani przez władze publiczne. Taką władzą publiczną jest Burmistrz i ta Rada. Jeżeli dowozimy inne dzieci z poza obwodu szkolnego to dlaczego maja być inaczej traktowane dzieci z Mostna Więcławia i Łaz. Nie ma równości w traktowaniu obywateli. Jeżeli dzisiaj nie zapadnie decyzja o dowożeniu to sprawa pójdzie do NSA i będziemy się wozić - po co? Po co taka opinia o takiej gminie , po co taki obraz Rady gdzie chodzi o dowożeniu. Jest to moja prośba o podjęciu dzisiaj decyzji o dowożeniu tych dzieci od września i zakończeniu sporu raz na zawsze.

Radny A. Brzozowski - rzeczywiście są komisje, ale sesje też mają swoje walory, dlatego rozumiem wypowiedź kolegi Jana. Ile lat ma ta szkoła istnieć. Myślałem, że usłyszę 10-20 lat To właśnie gmina jest największym sponsorem i darczyńcą tej szkoły. Temat oczywiście nie wygaszamy, nadchodzą wakacje. Nie my jesteśmy jedyni decydentami w kwestii oświaty. Poczekajmy co władze państwowe przygotują nam w tej materii. Województwie poszczegają nas jako gmina bogata i nie dla tego, że tam siedzą kolesie z SLD a z innego względu. Szkoła w Barnówku być może nie przetrwa 5 lat i wygaśnie z tych czy innych względów. Było by wskazane nadać medal z kartofla dla kolegi Jana za wizerunek tej gminy na zewnątrz i dla szkoły która przetrwa 2-3 lata a nie 5-10 czy 15 lat. Jest ona swego rodzaju ewenementem bo powstała i istnieje wbrew wszystkiemu. Jest na sali dostatecznie dużo osób, którzy mogli by powiedzieć jak była tworzona wg jakich reguł i zasad. Jeśli kolega tak pięknie mówi o zasadach to stosujmy je w odniesieniu do władz stowarzyszenia.

Radny B. Ircha - moje wypowiedzi doskonale znacie. W stosunku do was w kwestii tej szkoły wiele najgorszych określeń jak ośli opór, głupota , fałszywe ambicje i wszystko co najgorsze. Tak naprawdę suwerenem tej ziemi to są tamci ludzie, sól ziemi czarnej. Cała rzecz nie rozbija się o żadne koszty a jedynie o niezrozumiały upór. Jak to nazwać oprócz oślim - no jak. Z jednej strony Nie jest pańską sprawą ile ta szkoła będzie istniała. Wydaje się pieniądze na różne rzeczy, na Straż Graniczną, na gołebiarzy. Tu nie chodzi o pieniądze a normalne ludzkie podejście. Panie Brzozowski - jeśli ludzie chcą mieć szkołę 2-3, 4 lata to należy to uszanować i podziękować im jeśli zakończą działalność. Nie pańska rola aby wyliczać im ile oni mają istnieć. Ile będzie pańska szkoła istnieć . Może pan powiedzieć jak długo będzie liceum w Dębnie.

Radny A. Brzozowski - jak pan burmistrz skończy to ja powiem

Radny B. Ircha - tak jest - jak pan burmistrz skończy to będziesz mówił. Stowarzyszenie ma prawo działać a my nie mamy prawa im bronić tego. Jeśli okaże się że nie dadzą rady, podziękujmy i to wszystko. Nie należy w cyniczny sposób stawiać tego problemu , zwłaszcza gdy była podejmowana decyzja o likwidacji dwóch szkół a jednak zlikwidowano tylko jedną a drugą pozostawiono - tylko w imię czego? - zadrażnień. Trzeba było dwie zlikwidować albo wcale. Powtarzam, nie o pieniądze tu chodzi, w żadnym wypadku . Więcej gmina przepija na bankietach niż ta szkoła kosztuje. Wynik egzaminów uczniów z 6 -tych klas w szkole w Barnówku powinien zadowolić wszystkich, bo uczniowie ci uzyskali maksymalną ilość punktów i to czy tam jest 6 czy 60 uczniów to nie ma znaczenia . Więcej punktów zdobyli niż SP nr 1 i SP nr 3 , najwięcej w powiecie i chyba w województwie. Uczniowie tej szkoły jeżdżą na wycieczki i działają w środowisku, czy nie warto tego docenić, a nie w sposób socjalistyczny zorganizowana szkoła i zarządzana centralnie. Proszę ten aspekt wziąć sobie do serca.

Radny J. Baranowicz - podkreślanie argumentu o istnieniu szkoły - ona powinna istnieć dłużej niż szkoła w Dargomyślu. Gdyby ta szkoła i Stowarzyszenie występowali o środki na inwestycje o rozbudowę szkoły wówczas argument pana Andrzeja byłby zasadny i też bym się zastanawiał czy dać środki na rozbudowę. Chodzi tu nie o środki finasowe na inwestycje, a jedynie o dowiezienie uczniów z Mostna, Więcławia i Łaz do SP w Barnówku , zwłaszcza, że jeździ tam autobus gminny kupiony za podatki również ludzi z tych miejscowości. Wysuwanie argumentów, że nie wiadomo ile ta szkoła będzie istniała nie jest na miejscu , nie o to chodzi. Rodzice tych dzieci nie starają się o środki inwestycyjne a chcą tylko aby gmina dowiozła ich dzieci.

Radny A. Brzozowski - czy gmina nie dba o budynek, który jest jej własnością? Ja nie zamykam się na argumenty. Spotkamy się i będziemy rozmawiać. Bo mówić możemy bez końca. Do mnie nie trafią argumenty z Konstytucji bo to jest bardzo indywidualna interpretacja. Chodzi o coś innego. My dzisiaj nie róbmy sądu nad tą szkołą. Dzisiaj decydujemy o sprawie i będzie to wyrażone w formie głosowania . Pani Sołtys chyba się źle czuje.

Radny J. Baranowicz - uwag pana Brzozowskiego do pani Sołtys jest nie na miejscu.

Burmistrz MiG - wiele słów padło o równości i o nierówności. Jakie wymiary stosujemy do szkół publicznych i niepublicznych. Mieszanie Dargomyśla do Barnówka jest nieporozumieniem. Nie ta kadencja decydowała o przyjęciu do SP w Dargomyślu uczniów z innej gminy. Trudno powiedzieć, że raptem kierowca zaczął tamtędy jeździć. Spójrzmy na funkcjonowanie szkoły w Barnówku przy malejącej liczbie uczniów. Rada wypowiedziała się na ten temat i za Radę nie będę decydował. Jeśli byśmy mieli system francuski, brytyjski byłoby powiedziane jasno , że szkoła wiejska to 14 uczniów w oddziale i jako Rada nie mielibyśmy nic do gadania. Przychodzi spadek demograficzny to Rada gminy wygasza szkołę. Szkoła w Barnówku ma średnio poniżej 10 uczniów w klasie - jaki to sens ekonomiczny? Co do równości mieszkańców - pokrzywdziliśmy mieszkańców wsi Mostna i Więcławia . Pokażcie mi państwo mieszkańców wsi Warnice, też dojeżdżają. Rada ustaliła politykę zabezpieczającą dojazdy dzieci do szkół czyli ustaliła obwody szkół. Zabezpieczyliśmy równość dla tych dzieci - tylko czy jest wola rodziców aby dopasować się do tych decyzji. Niestety, ktoś tą władzę w gminie musi pełnić i taka decyzja zapadła i są tego konsekwencje.

Przewodnicząca RM - odczytała projekt uchwały. Kto jest za podjęciem uchwały?

Radny J. Baranowicz - nie można napisać naprawienia interesu prawnego. We wniosku było uprawnienia. Interes prawny i uprawnienia zostały naruszone. Nie o sam interes prawny chodziło, również i o uprawnienia wynikające z równego traktowania mieszkańców gminy.

Przewodnicząca RM - będę się tutaj podpierać opinią radcy prawnego, który czytał pismo i odpowiedź na pismo zredagował i uchwała mówi o naruszeniu prawa. Jakie prawa przysługują stowarzyszeniu o tym mówią inne dokumenty.

Burmistrza - jeśli jest uprawnienie do czegokolwiek wynikające z ustawy o systemie oświaty to gmina może odwoływać się do wyższych organów. Jeśli chodzi o dowóz to jest tylko suwerenna decyzja Rady. Myślę, że brzmienie tej uchwały nie musi być zmienione.

Radny B. Ircha - czy jest opinia prawna bo ja mam załączone takie pisanie odręczne. W tym miejscu odczytał opinię prawną.

Przewodnicząca RM - odczytała pismo Stowarzyszenia.

Radny J. Baranowicz - do protokołu - to brzmienie projektu uchwały nie pozwala na zajęcie stanowiska przez Radę, ponieważ wzywający wskazał na usunięcie interesu prawnego i uprawnień. W dzisiejszej uchwale mówi się tylko o naruszeniu praw bez uprawnień.

Przewodnicząca RM - w tej kwestii Rada wyraziła stanowisko na ostatniej sesji.

Radny A. Brzozowski - chcę zwrócić uwage, że ten temat analizowaliśmy na komisjach i z całym szacunkiem należy zapisać uwagi pana Jana i przejść do głosowania.

Przewodnicząca RM - kto jest za przyjęciem uchwały w brzmieniu przedstawionym? Wyraża się negatywne stanowisko w przedmiocie wezwania do usunięcia prawa.

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 10

8 przeciw

1 wstrzymujący / 1 radny nie głosował/

Stwierdzam, że Rada podjęła uchwałę.

Radny J. Baranowicz - przy podejmowaniu wcześniejszej uchwały błędnie były policzone głosy. O jeden głos więcej zaliczono do "za". To samo dzieje się dzisiaj. Wcześniej państwo ustalacie jak kto ma głosować i jak ktoś się wyłamał lub wyszedł to rachunki się mylą.

Przewodnicząca RM - bardzo proszę o jeszcze raz przegłosowanie tego projektu uchwały. Kto jest za podjęciem odczytanej uchwały?

Stan radnych na sali 20

Głosowanie: za 10

9 przeciw

1 wstrzymujący

Stwierdzam, ze Rada podjęła uchwałę nr XLVI/281/2005,. Załącznik nr 11.

PKT 8 - odpowiedzi na zapytania i złożoną interpelację.

Kierownik BN - sprawa gruzu - uzyskałem z PUK i udzieliłem informację. Zapytanie Głuszki - planowana jest rozbiórka w Cychrach. Został rozebrany sklep. Pozostała kwota 30.000 zł. Muszę ogłosić przetarg na kosztorys i wówczas będziemy wiedzieć jaka jest potrzebna kwota, ponieważ jest tam eternit na dachu a jego likwidacja pochłonie nie małe koszty.

Prezes PUK - interpelacja w sprawie drzew - otrzymałem pozwolenie na wycinkę tylko 5 drzew a jest ich 20. Zleceniodawca odbierze drzewo.

Burmistrz MiG - od ubiegłego roku zabiegamy o wycinkę drzew w Zarządzie Dróg Krajowych i wydali decyzję na wycinkę 5 drzew czyli nie na wszystkie które były wnioskowane.

Radny J. Baranowicz - podtrzymuję wniosek o wycięcie wszystkich drzew które stanowią zagrożenie dla ludzi.

Prezes PEC - 1996 roku uchwała Rady określiła dalsza działalność przedsiębiorstwa i w tej działalności mamy wytwarzanie, dystrybucje, przesył ciepła. Przedsiębiorstwo oprócz ciepłowni eksploatuje jeszcze 7 kotłowni gazowe, węglowe i olejowe na terenie miasta i we wsi Więcław. Jeśli chodzi o zatrudnienie to w przedsiębiorstwie jest 6 pracowników administracyjnych a pozostałych 10 są to pracownicy fizyczni. Jeśli chodzi o restrukturyzację to będziemy dopiero się zastanawiać podczas posiedzenia Rady Nadzorczej, nad dalszą sytuacją i dalszą działalnością przedsiębiorstwa.

Burmistrz MiG - na walnym zgromadzeniu sprawy dalszego funkcjonowania PEC będą przedmiotem dyskusji. W sprawie Fronckowiaków do września ma być rozstrzygnięcie.

Kierownik OKiS - sprawa wypłat stypendiów socjalnych dla uczniów. Termin rozpatrywania upłynął już i do 20 czerwca wysłane zostaną decyzje i informacje o terminie wypłaty stypendiów.

Dyrektor ZEAS - SP 1 odgrzybianie piwnicy było za 45.000 zł a na ten rok zaplanowana jest tylko dokumentacja na adaptację strychu szkoły.

Kierownik RiI - sprawa boisk w Dargomyślu i Sarbinowie - prace przygotowawcze rozpoczęte i zakończone. W dniu dzisiejszym będą uzgodnienia co do rozpoczęcia robót ziemnych na boisku w Sarbinowie. Rozbudowa remizy na świetlicę w Sarbinowie termin do końca listopad . Wydział gospodarki przestrzennej czeka na decyzję wojewódzkiego inspektora sanitarnego odnośnie szamba i nie wiemy jaka będzie decyzja. Istniejące szamba należy przenieść w inne miejsca i w tym momencie są niezgodne odległości od działek. Wodociąg Młyniska- były dwie możliwości ogłoszenia przetargu albo w okresie wakacyjnym lub po żniwach. Uzgodniliśmy że do robót przystąpi się we wrześniu po żniwach. Cały wodociąg to 12 km, jest już specyfikacja i w ciągu tygodnia powinno ukazać się ogłoszenie o przetargu. Sprawa murku na Słowackiego - zakres ten nie wchodzi w zakres ul. Słowackiego a od ul. Kościuszki. Ta sprawa musi jeszcze poczekać.

Radny A. Dobropolski - ten murek został wykonany tylko nie tak jak trzeba i stwarza zagrożenie dla wysiadających z autobusu.

Radny J. Głuszko - nie bagatelizować problemów. Pod tymi obiektami są potężne zbiorniki gnojowicy i one są niezabezpieczone. Jest to praktycznie na terenie boiska . Dzieci chodzą na boisko po zajęciach szkolnych i przy okazji biegają po niezamieszkałym budynku. Stwarza to duże zagrożenie. Może chociaż dolne otwory jak okna i drzwi pozabijać deskami do czasu całkowitej rozbiórki. Umieścić tablicę że grozi zawaleniem się. Jest to bardzo poważna sprawa , wystąpiłem z pismem i odpowiedzi do dzisiaj nie mam.

Radny A. Bójko - w sprawie wodociągu Młyniska - miał być przetarg w miesiącu marcu lub maju a realizacja w dalszych miesiącach. Z pisma wynika że przetarg odbędzie się w sierpniu lub wrześniu to i wykonanie przesunięte. Oby nie okazało się, że inwestycja przejdzie na następny rok na niewykorzystanych środkach , bo nie zdąży się z realizacją. Nie jest w porządku, że budżet będzie nie wykonany a w budżecie zapisy że jest wykonanie. Realizacja wodociągu może być w X lub XI. Chodzi o to aby przyspieszyć przetarg a następnie realizację tego zadania.

Radny M Jacura - jeżeli wejdziemy jesienią w realizację inwestycji na SP 1 to co dalej z propozycją OHP i gimnazjum dla dorosłych. Trzeba w tym temacie podjąć stosowne decyzje, ponieważ nie ma akceptacji na remont budynku po sanepidzie. Pani kierownik na dzień dzisiejszy nie zaproponowała nam nic w zamian. Odnośnie dowozów dzieci do szkół na komisji stawiałem wniosek o przeanalizowanie całego dowozu. W październiku będzie już za późno na analizowanie i podjęcie decyzji w kwestii dowozu. Temat dowozów jest tematem nr 1 a temat obwodów szkół jest tematem nr 2. Nad tematem dowozów musi popracować komisja i wypracować decyzje najpóźniej w miesiącu sierpniu a nie w październiku. Należy na spokojnie usiąść i temat rozpracować dogłębnie.

Kierownik OKiS - nie rozumiem problemu z przeniesienia klas 1-3 do dużej szkoły.

Projekt strychu na SP nr 1 jest robiony pod bibliotekę i zajęcia artystyczne , techniki

plastyki. Odciąży to obecne klasy od tych zajęć.

===================================

PKT 9 Sprawy różne

Przewodnicząca - wpłynęły pisma do Rady.

  1. Protest państwa Muzyków na uchwałę RM odnośnie przyłącza kanalizacyjnego. Chcę powiedzieć, że pozostaje droga sądowa do rozstrzygnięcia sporu.

  2. Nowe taryfy na wodę i ścieki - wniosek PWiK.

  3. Pismo w sprawie zmiany nazwy spółki ZGM na DTBS.

  4. OHP - dotyczy partycypacji kosztów remontu budynku po sanepidzie.

  5. Policja - w sprawie materiałów biurowych.

  6. Rocław K - skarga na działalność WTZ.

  7. Zaproszenie na festyn w Cychrach.

  8. Biblioteka - zaproszenie na spotkanie z dawnymi mieszkańcami Dębna.

Radny J. Baranowicz - uważam , że pisma zostaną skierowane do odpowiednich służb i będziemy znać odpowiedź. W sprawie Muzyków - czy wszyscy mieszkańcy zostali jednakowo potraktowani. Jedni mają kanalizację doprowadzoną do domów a inni nie. Jeśli to było robione za pieniądze unijne i pieniądze społeczne wszyscy powinni być potraktowani tak samo.

Burmistrz MiG - wszyscy zostali potraktowani równo ale w świetle prawa budowlanego. Jeśli ktoś nie dokonał regulacji majątkowych ponosi pewne konsekwencje i gmina nie musi dokonywać podłączeń kanalizacyjnych. W takich wypadkach starostwo nie wydaje pozwoleń na budowę o które my występujemy na te działki bez uregulowań majątkowych. Życie składa się nie tyko z praw ale i z obowiązków.

Radny J. Baranowicz - i trzeźwego myślenia.

Burmistrz MiG - tak i trzeźwego myślenia. To sejm i parlament ustali takie prawo. Dlatego nie do mnie panie Janie takie zarzuty. Mamy sejm i prawo budowlane i takie prawo do wykonywania zalecił. Gdzie jest obowiązek mieszkańca.

Radny J. Baranowicz - należy ludziom wcześniej wyjaśnić jakie jest prawo.

Burmistrz MiG - dwa lata temu osobiście byłem na zebraniu w Oborzanach i wyjaśniałem sprawę. Właściciele nie dopilnowali swoich obowiązków i dlatego nie mieli podłączeń i byli tacy którzy nie wyrazili zgody na podłączenie kanalizacji do jego posesji.

Radny A. Dobropolski - zadawałem pytanie w sprawie zniszczenia punktu świetlnego , które znajduje się przy przejściu dla pieszych i idąc można głową uderzyć w tę lampę. Zwracam się do Komendanta Policji i SM - nasi rowerzyści stwarzają zagrożenie bo po pasach jeżdżą. Rowerzyście nie wolno jeździć po pasach . Takie zachowania należy karać.

Radny B. Ircha - w sprawie kanalizacji przyłączy - nic nie stoi na przeszkodzie aby ludziom do płotu kanalizację doprowadzić, jakiś dziwny opór jest w tej materii lub nasza nieudolność. Myślę, że nasze służby w tej kwestii powinny być trochę mądrzejsze. Na ul. Pługowej nie było domów a porobiono podjazdy i bardzo dobrze. A tu w sprawie kanalizacji to nic nie można.

Pan Wolski - kiedy będzie prąd na ul. Miłej.

Kierownik GPiN - jeśli chodzi o ul. Miłą mamy już pozwolenie i projekt . Potrzeba 45.000 zł na usunięcie awarii. Brakuje nam 15.000 zł. Zależeć będzie od Rady przesunięcie potrzebnych środków.

Burmistrz MiG - na tym paragrafie mamy środki w wysokości 30.000 i 15.000 zł przesunę z ul. Piłsudskiego i temat załatwimy.

Pan Wolski - chcę znać konkretnie termin.

Kierownik BN - 60 dni.

Radny Z. Myszkowski - w sprawie kanalizacji - na etapie projektowania czy doprojektowywania przeprowadzić szeroką akcję informacyjną do mieszkańców tych miejscowości gdzie ma być kładziona kanalizacja. Wykonać duże plakaty i mieć przynajmniej czyste sumienie.

Radny S. Witkowski - sprawa przyłączy w Oborzanach - nie wiem czym to było spowodowane, może nie odpowiedni fachowcy byli w tej komisji doraźnej czy pan Głuszko, Jacura czy moja osoba, uczestniczyli w tym bałaganie. Wrócę do 2003 roku kiedy na mój wniosek dopominałem się o niewykonane przyłącza z 2001 roku na ul. Zielonej. Nikt z panów nie protestował ani pan Baranowicz ani pan Ircha -cisza była. Projekt był robiony w 1998 roku wraz z innymi. Skoro stawiacie się za jedną osobą, która nie miała prawa do kanaliazacji i nie my o tym decydowaliśmy jako Radni. Dlaczego nie ma jednakowego traktowania wszystkich i tych na Zielonej też. Po co jeździliśmy do Oborzan i decyzja została podjęta. Wy teraz występujecie w obronie nie wiem kogo tylko po to aby coś pomieszać.

Przewodnicząca RM - jeszcze jedno zaproszenie na festyn w Barnówku.

Dyrektor Mielcarek - zostało zlikwidowane przedszkole na ul. Mickiewicza i o żywopłot nikt nie dba.

Przewodnicząca RM - w związku z wyczerpaniem się porządku obrad zamykam sesję Rady Miejskiej w Dębnie i dziękuję za udział.

============================================

Protokołowała Przewodnicząca RM

E. Bajkiewicz Helena Sługocka

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Arkadiusz Mazepa 25-08-2005 09:15
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-08-2005
Ostatnia aktualizacja: - 25-08-2005 09:15